Ange i korrekt form den e-postadress dit bekräftelsen ska skickas för den elektroniska anmälan som skickats in. Efter det aktiveras knappen Skicka till handläggning. Kontrollera de uppgifter som sparats i anmälan och skicka anmälan för behandling.
Öppna ditt e-postprogram efter att du skickat anmälan för att kontrollera att du fått en kvittering på inskickandet. Klicka på Skriv ut anmälningsuppgifterna. Kontrollera efter att det upptill på den sida som öppnas står att anmälan har sänts till kommunen för att behandlas och när den sändes iväg. Det är bra att spara sammandraget på din dator eller att skriva ut det.
Nu kan du gå tillbaka till elektroniska tjänstens framsida eller stänga den elektroniska tjänsten.
Efter inskickande
Om du efter att du skickat in din anmälan behöver ändra de inskickade uppgifterna, kan du göra ändringarna genom att logga in i den elektroniska tjänsten på nytt och gå till Anmälan om djurantal. Här kan du välja funktionen Återta returnerad anmälan på fliken Sammandrag och skickande av uppgifter. Du kan ändra din anmälan ända till 15.2.2017 kl. 23:59. Kom ihåg att alltid sända anmälan på nytt när du har ändrat den.
Anmälan om djurantalVipu användarens anvisning - våren 201728.11.2016