Hyrrä hakee hakemukselle syötetylle henkilötunnukselle nimen Digi- ja väestötietovirastosta. Kun kyseessä on uusi hakija, jonka tiedot syötetään Hyrrään ensimmäistä kertaa, hakee Hyrrä varmistustiedon samasta paikasta. Jos varmistuksen saanti kestää liian kauan, hakijan nimeksi tulee Null Null. Tämä johtuu tietoliikenneruuhkasta Digi-ja väestötietoviraston päässä.
Kyseessä on väliaikainen tilanne, joka korjaantuu itsestään viimeistään seuraavaksi päiväksi. Vaikka hakijan nimenä näkyy Null Null, voi hakemuksen täyttämistä jatkaa normaalisti muilta osin, mutta NullNull-henkilölle ei pysty lisäämään sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa ennen kuin varmenne on saatu ja nimi näkyy hakemuksella. Hakemuksen allekirjoittaminen ja lähettäminen ei ole mahdollista ennen kuin hakijan nimi näkyy oikein.
Tämä ongelma koskee vain niitä henkilötunnuksia, joita ei ole aikaisemmin käytetty Hyrrässä. Kun varmennus on saatu Digi-ja väestötietovirastosta, tallennetaan se Hyrrän tietokantaan, josta varmenne saadaan myöhemmin.
HAKIJAN USEIN ESITTÄMÄT KYSYMYKSET HYRRÄSTÄ19.12.2016