6.2. klo 11.15: DG-AGRIn viestintästrategia

Mat­kam­me lu­en­not al­koi­vat mie­len­kiin­toi­sel­la ai­heel­la, kun Chris Jo­nes ker­toi meil­le pro­jek­tis­ta “DT” eli Di­gi­tal Trans­for­ma­ti­on.

EU:n si­säl­lön­tuot­ta­jat ovat ha­vah­tu­neet sii­hen, että verk­ko­si­säl­lön täy­tyy olla laa­duk­kaam­paa ja pa­rem­paa, sekä pu­he­li­mil­le so­pi­vaa. Ja että www-si­vuil­la täy­tyy olla enem­män kuin vain hie­no­ja koru­lau­sei­ta. Sik­si on pol­kais­tu pro­jek­ti käyn­tiin, jos­sa pa­ran­ne­taan verk­ko­si­vu­jen ja kom­mu­ni­kaa­ti­on si­säl­töä yli­pään­sä.

Ta­voit­tee­na on:

– aut­taa ih­mi­siä löy­tä­mään pa­rem­min ja hel­pom­min et­si­mään­sä tie­toa

– teh­dä ko­mis­si­on on­li­ne-si­säl­töä pa­rem­min yh­te­ne­väi­sek­si

– teh­dä hel­pom­mak­si ih­mis­ten ym­mär­tää ko­mis­si­on teh­tä­viä

– sääs­tää ra­haa pa­rem­man si­säl­lön te­ke­mi­sek­si.

Pro­jek­tin alus­sa oli tu­han­sia va­paa­eh­toi­sia tes­taa­mas­sa ja ker­to­mas­sa, mitä toi­vot­tiin ja nii­den pa­laut­tei­den pe­rus­teel­la ol­laan nyt te­ke­mäs­sä pa­rem­paa si­säl­töä, aja­tuk­se­na yk­sin­ker­tai­sem­pi to­teu­tus.

Kat­so eng­lan­nin­kie­li­nen esi­tys asi­as­ta (7min):

Chris Jo­nes

Yh­teis­työ­ta­paa­mi­nen Brys­sel 6.-8.2.201826.2.2018